Numera har i regel nästan alla företag mobiltelefoner för någon av sina anställda. Oftast handlar det om anställda som är mer seniora eller som är på resande fot ofta. Denna artikel kommer därför att ta upp en del tips när det kommer till att ordna med telefoner till sina anställda.
Teckna rätt mobilabonnemang
Marknaden för mobilabonnemang är i dagsläget väldigt mättad, något som innebär att det finns otroligt många företag att välja mellan. Men när det kommer till att köpa mobilabonnemang för företag är Telness ett av de bästa alternativen. Dem erbjuder nämligen fördelaktiga abonnemang för både stora och små företag, vilket gör det till enkelt att köpa vad som behövs.
Vem ska ha mobiltelefon på företaget?
När det kommer till att köpa in mobiltelefoner till ett företag är det viktigt att fundera på vilka anställda som faktiskt behöver en telefon. Att köpa in telefoner och teckna abonnemang innebär nämligen en kostnad som måste täckas varje månad. Det kan därför vara bra att börja smått för att se om det finns behov att köpa in fler telefoner. En del företag har också valt att köpa in en gemensam mobiltelefon som dem anställda delar på när dem behöver resa.